tutorial: shadow pada sidebar blog. . | ☆ Built for Sins™☆
nak pergi mane tu?
Dashboard | Follow

03 January 2012

tutorial: shadow pada sidebar blog. .

Jari jemari cOmel Cik adinda Obey-bie yang menari atas key-bOard tepat jam 11:13 PM | Comment
assalamualaikum. . 
peace ^^
harini jie nak ajarkan macam mana nak buat shadow pada sidebar korang. .
coding nie jie yang buat sendiri. . jadi jangan lah korang ambil dan mengaku korang yang buat ek. .
bukan senang nak faham n baca bahasa HTML nie. . korang pun tau kan?
nak nak aje kepale kite pusing 180 darjah. . hehe. .
tapi tuto nie hanye untuk yang dah buat sidebar comel macam tutorial ini je tau. .
mula mula korang copy kod kat bawah. .
<div style="background: url(URL BACKGROUND SIDEBAR) repeat; repeat; padding: 5px; border:20px dashed #FFFFFF; border-top-left-radius: 20px 20px; border-top-right-radius: 20px 20px; border-bottom-left-radius: 20px 20px; border-bottom-right-radius: 20px 20px; moz-box-shadow: 0 0 3px 3px #FFFFFF; webkit-box-shadow: 0 0 3px 3px #FFFFFF; box-shadow: 0 0 3px 3px #FF6699; moz-border-radius-topleft:20px; moz-border-radius-bottomright:20px; moz-border-radius-topright:20px; moz-border-radius-bottomleft:20px;"><center></center>
KOD APA APA NAK LETAK DI SIDEBAR
</div>
lepas tu korang gantikan kod asal sidebar tu ye!
kalau tak de buat sidebar nie lagi,
korang boleh terus copy lepastu terus pergi
Dashboard >> Design >> Add gadget >> Html javascript 
paste terus je k! dan save! inform kat jie tahu!

*BIRU-URL BACKGROUND KORANG
*HIJAU-WARNA BORDER
*KUNING-WARNA SHADOW
*MERAH-KOD YANG KORANG NAK LETAK

0 budak comel :'):

Instagram